søndag 30. september 2018

Hvorfor jeg ikke skriver under

På 1970-tallet fikk jeg en slags åpenbaring. Jeg kjørte inn i Sverige ved Storlien. Det første jeg funderte litt på, var veistandarden. Veien var litt bredere, litt rettere og mye jevnere enn på norsk side av grensen. Og veidekket var grovere. Det virket som om kvaliteten på topplaget var nedprioritert til fordel for noe bredere vei. Og fartsgrensen var høyere, synes å huske den var 110 den gangen.

Men refleksjonene over veistandarden vek fort plass for refleksjoner over hvor mye dårligere det så ut til å stå til på svenske landsbygda. Storlien var en liten plass med tilbud som langt ble overgått til og med på Dombås. For ikke å snakke om at Oppdal virket å være i en helt annen liga. Til og med Meråker, som jeg nettopp hadde passert, hadde urbane kvaliteter som overgikk Storlien. Og videre ble det bare verre. Tydelig fraflyttede gårdsbruk med vindskjeve hus avløst av små tettsteder som fikk Fagerhaug og Lønset til å virke som metropoler, viste med all tydelighet at distriktspolitikken i Norge var langt overlegen den svenske.

Men så kom jeg rundt en sving og fikk en åpenbaring. Det flate, monotone landskapet ble brutt av ett fjell. Og et høyhus! Det vil si, høyhus var det ikke med sine sju etasjer. Og i dag har det druknet litt blandt mye annen bebyggelse. Jeg var kommet til Åre. Huset var ikke pent, og det ødela sikkert utsikten for noen. Det var den gangen rett og slett en kloss. En slik kloss du fant som boligblokker på Lamberseter og Ammerud i Oslo og i dag kan se mengder av i tidligere østblokk-stater i Europa.

Men det stakk seg ut. Og det signaliserte fremtidstro og fremoverlenthet. Og fortalte at her skjedde det noe helt spesielt. Og det har det gjort på de 40 årene som har gått siden jeg fikk åpenbaringen. Åre er, uten forkleinelse for Oppdal, Hemsedal, Trysil og andre destinasjoner i Norge, den fremste alpindestinasjonen i Skandinavia. Og høyhuset har blitt pyntet på.


Senere har jeg hatt lignende opplevelser andre steder. Og jeg er sikker på at alle disse byggene har møtt motstand. Mange steder i det stille, av den enkle grunn at de er satt opp i totalitære stater der motstand ikke akkurat sto langt fremme på dagsorden. Og de skygger for sola og utsikten.

Og de stjeler plass som kunne vært brukt til parkeringsplass.

Men de er landemerker og turistmagneter. Svært få ville i dag byttet ut Oslo operahus med parkeringsplass. Heller ikke den astronomiske klokka i Praha, Eiffeltårnet i Paris. eller operaen i Sidney. For ikke å snakke om hvor flott parkering det kunne vært i Trondheim uten Nidarosdomen og Erkebispegården.

Hjemme på Oppdal er signalbyggene godt skjult. Det finnes i mine øyne ei hytte som gir meg en viss wow-effekt. Som skiller seg fra mengden av laft og stavlaft. Men den vet ikke så mange om, og jeg tviler på at eieren er interessert i skuelystne.
Kommer du kjørende langs E6 ser du et standard tettsted i bygde-Norge. Som prøver å være alt på en gang. Et sted der parkering er prioritert. Så er det spedd på med litt skifer for å prøve å skape en egenart.


I sentrum er grå plater dominerende. Rett og slett videreføring av bølgeblikkskur. Dette er funksjonelle bygg med gode kvaliteter for det de er ment til. Og du finner lignende bygg i alle tettsteder i Norge der det bor over 1000 mennesker. For dem som ønsker det, er det fullt mulig å kjøre bil fra dør til dør. dessuten må du stille deg helt inntil en vegg for ikke å se Allmannberget, Hovden og Hornet.  Og slik vil mange ha det. Mange oppdalinger føler seg ukomfortable uten denne utsikten og muligheten til parkering.

Derfor er det nå en underskriftskampanje som pågår. Den går mot at SIVA skal få bygge et bygg på det åpne området som utgjør sentrum. 
Det er ingen tvil om at dette bygget vil forandre sentrum. Mindre parkering til flere mennesker, Utsikten vi er vant med, blir kanskje borte. For byggete blir høyt etter oppdalske forhold, hele 19 meter. Og det vil synes godt ragende fem meter høyere enn Skifer hotellet.


Alternative plasseringer er foreslått. Det løser tapet av parkeringplasser. 
Men hvorfor ikke anlegge parkeringsplasser på disse alternative plassene? Det kan bli mange plasser på meieritomta og Shell-tomta. Flere og flere tettsteder innfører også tidsbegrensniger på parkering i sentrum. Noen innfører også betaling. Differensierte priser med dyrere ved butikkdøra kan hjelpe. De aller fleste handler ikke mer enn de kan bære 200 m. Og muligheten for å kjøre inntil døra for å lesse av og på vil jo fortsatt være der. Kanskje noen flere handicap-plasser også kan være verd å vurdere. I dag blir disse plassene ofte okkupert av en BMW med motoren i gang mens en funksjonsfrisk person sitter i bilen og venter på sin bedre halvdel som er inne i butikken for å handle potetgull og øl. Risikoen for reaksjon på ikkehjemlet bruk av disse plassene er ikke eksisterende.
Og bilen vil ikke være viktig i all fremtid. Allerde nå ser jeg stadig flere oppdalinger med sykkel og tralle. Og at fremtiden vil bringe andre transportløsninger, er jeg helt sikker på. Da kan parkeringsplassene brukes til andre formål.

Så var det utsikten da. Hvis utsikten til fjell og natur er vesentlig for ditt virke og eksistens, kan du ikke etablere deg eller bosette deg i et sentrum. Og utsikten til et signalbygg kan være like flott som utsikten til et fjell. Uteserveringene under den astronomiske klokken i Praha er alltid stappfulle. Og der skinner aldri sola. Dessuten er det på Oppdal bare å ta seg en tur rundt et hjørne for å se på Allmannberget.
Utsikten fra toppleiligheten på Aunasentret blir nok noe redusert, men det er bare å snu seg, så ser du fortsatt Allmannberget.

Det blir så stygt kunne en som satt med lista og ville ha min underskrift, fortelle meg. Det kommer an på øynene som ser. Selv mener jeg at bygg som skiller seg litt ut er verdifulle og vel verd å se på. Ingen kan for eksempel si at Viewpoint Snøhetta er direkte pent, men et signalbygg er det så definitivt. Og det trekker til seg besøkende langt utover de som vil se moskus og Snøhetta.

Jeg forstår dem som har motforestillinger. Selv om disse stort sett er egoistisk motivert, forstår jeg dem. Det er faktisk veldig greit å kunne kjøre fra dør til dør når du handler. Imidlertid ser jeg at vi nå har blitt så mange at dette ikke kan bli førende for hvordan vi bebygger sentrum. Parkeringsbehovet vil antagelig øke litt til, for så å minke og til slutt bli null.

Det er mange som ytrer seg mot SIVA-bygget. Og mange skriver under, noen antagelig flere ganger. Stemmene for bygget er tausere, men det er nok adskillig flere enn meg som ønsker det velkommen. Den eneste motforestillingen jeg har, er at jeg har en mistanke om at det i bygget vil bli etablert flere såkalte "bullshit-jobber", slike jobber som strengt tatt gjør arbeid vi ikke har bruk for. Men det er en helt annen diskusjon, og strengt tatt er vel allerede de fleste jobber av en slik karakter. I butikkene rundt parkeringsplassen er det veldig mye å få kjøpt som ingen trenger.😁

Min mening er lite verd, det er også underskriften. Og i denne saken får dere den ikke.




15 kommentarer:

  1. Veldig godt skrevet. De hadde ikke fått min stemme heller��

    SvarSlett
  2. Jeg heter Bernada Gaspar. Av respekt for deg og dine staver må jeg gjøre dette vitnesbyrdet kjent for alle. Jeg har vært i andre stavekastere uten å se noe resultat, alt de vil ha var etter pengene mine. Jeg ønsket bare at jeg kom til deg tidligere, jeg fikk det beste fra deg. Eksmannen min var borte i et år, og jeg dro overalt og andre stavekastere for å få hjelp, men intet resultat før vennen min introduserte meg for Dr. Isikolo. Etter at Love Spell var ferdig, fikk jeg endelig en samtale fra ham på under 48 timer. Trolldomene hans virket underverker, og mannen min er tilbake med full kjærlighet. Det var som et mirakel! Han kom plutselig tilbake med blomster og sa at jeg skulle gi ham, jeg ble virkelig flabøst og sjokkert da mannen min knelte ned og ba om tilgivelse og for at jeg skulle akseptere ham tilbake. Jeg har veldig ord og glede, du er en Gud som er sendt til meg og hele familien .. Og nå er jeg en glad kvinne igjen. Tusen takk Dr. Isikolo. Til alle som er ute etter en ekte stavebeslag, kontakt Dr.Isikolo på isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også Whatsapp ham på +2348133261196

    SvarSlett
  3. Jeg er Ivanka Fabijan fra Norge, jeg vil dele et vitnesbyrd om livet mitt til alle. Jeg var gift med mannen min Amos Fabijan, jeg elsker ham så mye at vi har vært gift de siste 8 årene nå med to barn. Da han dro på ferie til Frankrike, mente han en dame som heter Mary, fortalte han at han ikke lenger er interessert i ekteskapet. Jeg var så forvirret og søkte etter hjelp, jeg vet ikke hva jeg skulle gjøre før jeg møtte venninnen min savner pasha og fortalte henne om problemet mitt. hun ba meg om ikke å bekymre meg for at hun hadde et lignende problem før og introduserte meg for en mann som heter Dr Isikolo kjærlighetsfortryllelse som kastet en spell på eksen sin og førte ham tilbake til henne etter 2 dager. Frøken pasha ber meg kontakte dr. Isikolo kjærlighetsformular for å få hjelp. Jeg kontaktet ham for å hjelpe meg med å få mannen min tilbake, og han ber meg om ikke å bekymre meg for at gudene til hans fire fedre skal kjempe for meg. Han sa til meg om to dager at han skal forene meg og mannen min på nytt. Etter to dager ringte mannen min og fortalte at han skulle komme tilbake for å oppsøke tingene med meg, jeg ble overrasket da jeg så ham og han begynte å gråte om tilgivelse. Akkurat nå er jeg den lykkeligste kvinnen på jorden for det denne stavekontrollen gjorde for meg og mannen min. Du kan kontakte Dr Isikolo e-post; isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også Whatsapp ham på +2348133261196

    SvarSlett
  4. Hei, jeg vil dele mitt fantastiske vitnesbyrd. Etter å ha vært i forhold til ektemannen i mange år, slo han opp med meg, jeg gjorde alt for å bringe ham tilbake, men alt var forgjeves, jeg ville ha ham tilbake så mye på grunn av kjærligheten jeg har for ham ba jeg ham med alt, jeg ga løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt for vennen min, og hun foreslo at jeg heller skulle kontakte en stavebeslag som kunne hjelpe meg med å kaste en spell for å bringe ham tilbake, men jeg er den typen som aldri trodde på stave, jeg hadde ikke noe valg enn å prøve det, jeg sendte en e-post med stavekasteren, og han fortalte at det ikke var noe problem at alt vil være i orden før tre dager, at eksen min vil returnere til meg før tre dager, han kastet trylleformularen og overraskende den andre dagen, det var rundt 16.00. Eksen min ringte meg, jeg var så overrasket, jeg svarte på samtalen, og alt han sa var at han var så lei seg for alt som skjedde at han ville at jeg skulle vende tilbake til ham, at han elsker meg så mye. Jeg var så glad og gikk til ham at det var slik vi begynte å bo sammen lykkelig igjen. Siden den gang har jeg gitt et løfte om at alle jeg kjenner som har et forholdsproblem, jeg vil være til hjelp for en slik person ved å henvise ham eller henne til den eneste virkelige og kraftige stavekasteren som hjalp meg med mitt eget problem. e-post: babaidadawiseman01@gmail.com
     kan du sende ham e-post hvis du trenger hans hjelp i ditt forhold eller noen annen sak.

    Elsker staver
    Tjen gode penger eller vinn et lotteri.
    Oppnå suksess i virksomheten.
    Åndelige problemer.
    Vinn rettssak.
    Se etter din livspartner.
    Få en godt betalt jobb.
    Få kontroll over ekteskapet ditt.
    Motta tjeneste og få tiltrekning fra folk.
    Få tilbake tapte penger.
    Helbrede deg av alle sykdommer. både helbredelig og uhelbredelig.
    Løs graviditetsproblemer og velsigne deg med babyer osv ...

    Kontakt denne flotte mannen hvis du har noen problemer med en varig løsning
    gjennom babaidadawiseman01@gmail.com
    WhatsApp: +2348136951551
    Viber: +2348136951551

    Takk meg senere

    SvarSlett
  5. I dag er jeg så glad på grunn av det DR ISIKOLO har gjort med livet mitt. trylleformelen hans er så stor og rask, jeg har aldri sett en hjelpsom mann som han, han løste problemet mitt som jeg ikke forventet, jeg kom over ham på ansiktsbok folk snakket om hans flotte stavearbeid, jeg samlet hans kontakt og kontaktet ham svarte han umiddelbart og spurte om problemet mitt. Jeg forklarer ham med tårer. Han fortalte meg at jeg kontaktet ham. Jeg skulle ikke være bekymret for at mannen min kommer tilbake til meg så langt jeg fremdeles elsker ham, jeg var forbløffet. Umiddelbart spør jeg hva skal jeg gjøre for å få mannen min tilbake, han ga meg instruksjoner og ber om navnet og bildet som jeg umiddelbart følger og følger, han lover meg to dager, mannen min vil ringe meg til å tro om sitt arbeid, ærlig talt min mannen ringte, men jeg savner samtalene hans, jeg var så glad. Han lover meg at mannen min kommer hjem innen 48 timer, og jeg burde åpne min ildsted og jobbe med ham som jeg gjorde. I dag er familien min tilbake igjen ved hjelp av DR ISIKOLO, har hentet mannen min tilbake etter at han forlot meg for en annen kvinne i en annen tilstand, du vet hvordan det føles når du mister din elskede mann for en annen kvinne, du gjør noe for å få ham tilbake. i dag lover jeg å dele og fortelle verden om hans flotte arbeid fordi jeg er så glad i dag. Kontakt ham hvis du trenger hans hjelp også, ignorere hvis du ikke gjør det. Takk DR ISIKOLO ,, "KONTAKT Via e-post: isikolosolutionhome@gmail.com. Du kan også ringe ham eller Whatsapp ham på +2348133261196.

    SvarSlett
  6. Jeg har nettopp fått min eksmann tilbake ved hjelp av DR ISIKOLO kjærlighetsstaver Eksperter. Mannen min forlot meg for en annen kvinne. Dette var bare 3 år av ekteskapet vårt. Det mest smertefulle er at jeg var gravid med den andre babyen vår. Jeg ville ha ham tilbake. Jeg gjorde alt innen rekkevidde for å bringe ham tilbake, men alt var forgjeves, jeg ville ha ham så sterkt tilbake på grunn av kjærligheten jeg hadde til ham, jeg ba ham om alt, jeg ga løfter, men han nektet. Jeg forklarte problemet mitt for venninnen min, og hun foreslo at jeg heller skulle kontakte en stavekontroll som kunne hjelpe meg med å trylleformulere for å bringe ham tilbake, jeg hadde ikke noe valg enn å prøve det. Jeg sendte en beskjed til stavekontrollen som heter DR ISIKOLO, og han forsikret meg om at det ikke var noe problem, og at alt vil være i orden før 11 timer. Han kastet magi og overraskende 48 timer senere ringte mannen min meg. Jeg ble så overrasket, jeg svarte på samtalen, og alt han sa var at han var så lei for alt som hadde skjedd. Han ville at jeg skulle komme tilbake til ham. Han sa også at han elsket meg så høyt. Jeg var så glad og gikk til ham at det var slik vi begynte å leve sammen lykkelig igjen. takk til DR ISIKOLO. hvis du er her og din elsker elsker deg, eller mannen din flyttet til en annen kvinne, ikke gråter lenger, kontakt DR ISIKOLO for å få hjelp nå .. Her er hans kontakt, e-post: isikolosolutionhome@gmail.com. Du kan også ringe ham eller Whatsapp ham på +2348133261196. hans direkte nettsted: https://isikololovetemple.com

    SvarSlett
  7. INSTANT TILGJENGELIG PERSONLIG / VIRKSOMHET / HJEM / INVESTERINGSLÅNTILBUD UTEN KOSTNAD / STRESS KONTAKT OSS I DAG VIA Whatsapp +19292227023 E-post drbenjaminfinance@gmail.com

    Vi er finansielle konsulenter som gir pålitelige lån til enkeltpersoner og finansiering til bedrifter, hjem og prosjekter. Er du lei av å søke lån eller er du i noe økonomisk rot. Har du lav kredittpoeng, og vil du finne det vanskelig å få lån fra banker og andre finansinstitusjoner? så bekymre deg ikke mer for vi er løsningen på din økonomiske ulykke. Vi tilbyr alle typer lån som varierer fra $ 5.000,00 til $ 533.000.000,00USD med en lav rente på 2% og lånetiden på 1 til 35 år for å betale tilbake lånet sikkert og usikret. Mister du søvn om nettene og bekymrer deg for hvordan du får et Legit Loan Lender? Kontakt oss via Whatsapp +19292227023 E-post drbenjaminfinance@gmail.com

    Del dette for å hjelpe en sjel akkurat nå, takk

    SvarSlett
  8. Jeg vil sette pris på Dr. WHITE for gjenopprettelsen av ekteskapet mitt med trylleformuleringen etter 1 års separasjon med min kone, ved hjelp av den store trylleformannen Dr.
    HVITT min kone kommer hjem, og nå er vi lykkelig sammen for godt, nok en gang takket være Dr. WHITE Han kurerer også alle slags sykdommer og som f.eks.
    1 ELSKESTAV
    2 VINN EX TILBAKE
    3 KVINNENS FRUKT
    4 KAMPANJE
    5 BESKYTTELSESSTAV
    6 FORRETNINGSSTAVING
    7 GOD JOBBSTAVING
    8 HIV-AIDS
    LOTTERY STAV og RETTSAK STAV Kontakt ham for din hjelp via:
    HVA SKJER:
    +17168691327.
    E-post: wightmagicmaster@gmail.com

    SvarSlett
  9. Hei alle sammen, jeg vil vitne om den store og kraftige trylleformidleren som heter DR WALE som brakte tilbake eksen min som forlot meg og forlovet seg med en annen jente. morgen og natt før du legger deg, men alt som stoppet uten noen god grunn. når som helst jeg ringer til ham, ropte han på meg og fortalte meg at han ikke ville ha noe med meg å gjøre lenger, jeg var så lei meg og forvirret at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, så gikk jeg online for å søke om hvordan jeg skulle få tilbake min ex så fant jeg en artikkel der noen snakket om hvordan den store og mektige DR WALE hjalp henne, og hun la igjen WhatsApp-nummeret hans +2347054019402. Jeg tok det og kontaktet ham. Jeg fortalte ham problemet mitt, han bare smilte og ba meg om å slappe av, alt vil være OK, jeg gjorde alt han ba meg om å gjøre, og han forsikret meg om at etter 48 timer vil eksen min være tilbake, til min største overraskelse tre dager senere kom kjæresten min tilbake kneler og ber om at jeg skal ta imot ham tilbake nå, vi er så lykkelige sammen. DR WALE kan også hjelpe deg med å kontakte ham på WhatsApp / Viber: +2347054019402 ELLER drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett
  10. Hvert problem har en løsning når du finner den rette
    Menneskelig!! Frykt ikke, det er en stor trollmann og en som løser åndelige problemer,
    Bryllupsproblemer, husbrudd, øyeblikksbilder
    suksess, gjenopprett det du mistet, etc. WhatsApp +19737553810
    E-post. zoomatemplegoddess@gmail.com.
    Dine problemer blir løst umiddelbart. Gjør følgende:
    1) Kjærlighetens staver
    2) Trylleformularene med tapt kjærlighet
    3) Skilsmisseformler
    4) parringsformler
    5) Obligatorisk stave.
    6) Bryt staver
    7) utvise en eks-kjæreste
    8.) Du vil bli forfremmet på kontoret / lotteriet ditt. (9) vi gir deg makt til å forsvinne (10) makt til å kommandere kroppen (11) makten til å skape rikdom (12) den magiske ringen for å kontrollere alt.

    SvarSlett
  11. Jeg er imponert over de gode gjerningene til DR ISIKOLO. Jeg har min eksmann tilbake. Jeg heter Veronica Adrian. Gud brukte virkelig denne mannen til å hjelpe min situasjon. Vær så snill, hør mine ord hvis du leter etter en trollformler som kan hjelpe deg, kontakt Dr Isikolo. Han er den beste trollformleren som hjelper deg i dag. For to år siden hadde jeg og mannen min en stor krangel som førte til at vi skilte oss. Det var et helvete for meg og gutten min at vi måtte flytte til en annen by. Jeg ble aleneforelder. Jeg møtte bare Dr ISIKOLO for ca. 2 uker siden, og da jeg fortalte ham om situasjonen min og han ba meg ikke bekymre meg for det. I løpet av to dager kom min eksmann tilbake til meg. Det skjedde en tirsdag morgen da jeg fikk en telefon hjemmefra (foreldrene mine) at han har lett etter meg. Alt skjedde fordi jeg fulgte prosessen og han gjenopprettet kjærligheten og lykken mellom og mannen min. Jeg er en veldig glad kvinne med alt som har skjedd i livet mitt. Hvis du ønsker å kontakte en tryllekunstner, møt Dr Isikolo og du vil bli overrasket over de fantastiske endringene i livet ditt. E-posten hans er: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også Whatsappe ham på +2348133261196. kontakt ham og han vil svare deg.

    SvarSlett
  12. Wow min Torino er tilbake til livet mitt, dette året er det lykkeligste året jeg noen gang har hatt i hele mitt liv, er veldig glad fordi jeg skal feire julen med kjæresten min Torino som forlot meg for 2 år siden jeg har alltid elsket ham og alltid som å være sammen med ham igjen, men visste aldri at Dr okpa kommer til å bringe ham tilbake til armene mine innen 48 timer og ikke bare bringe ham, men i høytiden. Er veldig glad drømmen min har gått i oppfyllelse. Er veldig glad og jeg vet at 2016 kommer til å bli et flott år for oss. Så jeg vil takke Dr okpa for det flotte arbeidet han gjorde for meg, og hvis du trenger hans hjelp, kontakter du ham via: okpatempleofsolution@gmail.com

    Navn: Daniela
    Fra: USA

    SvarSlett
  13. Mitt navn er Estela Dovydas og jeg er her for å sette pris på Dr Isikolo. Jeg har alltid hatt et komplisert forhold til kjæresten min. Vi kjempet så mange ganger på grunn av usikkerhet på begge sider, og vi skilte oss. Jeg visste godt at jeg fortsatt elsker ham og trengte ham tilbake i livet mitt. Han forsømte min bønn og innsats for å gjøre ting riktig, og jeg fikk informasjon om at han allerede hadde sett en annen dame. Jeg kunne ikke hjelpe situasjonen, så jeg måtte kontakte DR ISIKOLO og vi snakket og jeg forklarte meg alt. Han forsikret meg om at han vil hjelpe meg og sørge for at jeg får ham tilbake til meg. Han kastet ikke bort tid på å hjelpe meg, og han gjenopprettet kjærligheten og gleden vi delte, og jeg fikk mannen min tilbake til meg. Jeg vet bedre at alt så mange mennesker sier om DR ISIKOLO faktisk er sant da jeg fikk resultatet av arbeidet hans for meg 48 timer som han lovet. Stol på meg, han kan hjelpe deg også hvis du tror. Så bare ta kontakt med ham nå. E-postkontakten hans: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan også WhatsApp/Viber ham på +2348133261196.

    SvarSlett
  14. Mannen min våknet nettopp og bestemte at ekteskapet vårt var over. I noen måneder nå har det ikke gått bra med Roger og jeg fordi han hadde en affære med assistenten sin på jobben. Jeg elsket mannen min så høyt og bestemte meg for å bli og jobbe med ekteskapet vårt. På kort tid sluttet Roger min å komme hjem og vennen hans fortalte meg at han har en annen leilighet der han bor sammen med henne. Jeg ble såret og fortsatte å søke hjelp fordi Roger var annerledes enn mannen jeg giftet meg med for 10 år siden. Heldigvis fant jeg Dr Ilekhojie som lovet å gi mannen min tilbake til meg. Han utførte en forsoningsform som ga Rogers tilbake, og nå er vi begge glade igjen med guttene våre. Hvis du har problemer som mine, send Dr Ilekhojie en e-post: gethelp05@gmail.com eller kontakt ham på Whatsapp +2348147400259

    SvarSlett
  15. Et fantastisk vitnesbyrd om en trolldomsleder som brakte mannen min tilbake til meg. Jeg er lykkelig gift med en nydelig og omsorgsfull mann med to barn. Et veldig stort problem oppsto i familien min for syv måneder siden, mellom meg og mannen min. så forferdelig at han tok saken til retten for skilsmisse. han sa at han aldri ville bo hos meg igjen og at han ikke elsket meg lenger. Så han pakket ut av huset og fikk meg og barna mine til å gå gjennom sterke smerter. Jeg prøvde alle mine midler for å få ham tilbake, etter mye tigging, men til ingen nytte, og han bekreftet at han har tatt sin avgjørelse, og at han aldri ønsket å se meg igjen. Så en kveld, da jeg kom tilbake fra jobb, møtte jeg en gammel venn av meg som spurte mannen min. Så jeg forklarte alt til henne, så hun fortalte meg at den eneste måten jeg kan få mannen min tilbake på er å besøke en tryllekunstner, for det var det hun også gjorde for å vinne tilbake elskeren sin. Så fulgte jeg rådene hennes og hun ga meg DR WALE WhatsApp-kontakt:+2347054019402. umiddelbart sendte jeg DR WALE en WhatsApp-melding og fortalte ham om alle smertene og problemene jeg står overfor. DR WALE fortalte meg at jeg ikke skulle gråte lenger, og at jeg bruker slappe av i tankene. Etter mye diskusjon med DR WALE betalte jeg for alt materiale og gjenstander som var nødvendig for å avgi trolldommen, og trolldomslederen forsikret meg om at jeg vil få mannen min tilbake om en ukes tid. For en fantastisk uttalelse!! Så han snakket med meg og fortalte meg alt jeg trengte å gjøre. Så neste uke var det så overraskende at mannen min som ikke ringte meg de siste syv månedene ringte meg for å informere meg om at han kom tilbake. Så utrolig!! Så det var slik han kom tilbake til huset med masse kjærlighet og glede, og han ba om unnskyldning for feilen og smerten han påførte meg og barna mine. Så fra den dagen var forholdet vårt nå sterkere enn hvordan det var før ved hjelp av DR WALE. Jeg vil råde deg til å kontakte DR WALE WhatsApp/Viber +2347054019402 eller e-post: drwalespellhome@gmail.com

    SvarSlett