onsdag 27. februar 2013

Brasiliansk voks på Oppdal



Endelig får vi også på Oppdal tilbud om brasiliansk voksing. Næringslivet på dette lille stedet blir stadig mer komplett, selv om jeg har registrert at tilbudet på negledesign har blitt dårligere. Og alle slike tilbud er med på å gi oss som bor her inntrykket at vi bor på et urbant sted som vi knapt trenger å forlate i det hele tatt for å tilfredstille alle tenkelige og utenkelige behov.

Nå vet ikke jeg om dette tilbudet kanskje har eksistert en stund, kanskje den fri konkurransen har nådd oss også? Ikke skal jeg dvele ved at det nå kanskje blir slutt på uryddig friserte underliv i fjellbygda heller. Men jeg håper kanskje å få ordnet på et annet problem som innimellom er påtrengende, nemlig nesehår.

Trønder som har løst nesehårproblemet på trøndervis!
Med jevne mellomrom er jeg åpen omkring mine problemer med hår i nesen og delvis i ørene. Dessuten har jeg nå begynnt å merke behovet for frisørbesøk snarere ved at øyebrynene er plagsomme, enn at håret er for langt.

Høytsittende bart
For mitt vedkommende har jeg da etter at en trivelig og på alle måter grei dame gav meg råd om det, kjøpt meg en såkalt nesehårtrimmer. Nå snakket ikke hun av erfaring med problemet, og denne lille maskinen er av de dårligste duppedipper jeg har kjøpt noengang. Batterier må jeg huske å ha nye av hver gang det er viktig å se velstelt ut. Og brukervennligheten er null.

 Det lugger og kiler og er slett ikke effektivt. Dessuten
 vokser hårene nesten ut igjen i løpet av festen.
Nesehårtrimmeren jeg bruker

Allikevel har denne innretningen gitt meg en god historie:
En god venninne lånte en gang toalettet mitt og klarte ikke å dy seg fra å kikke i skapet ved siden av speilet. Der fikk hun se nesehårtrimmeren, men visste ikke hva det var. Og ikke spurte hun om det heller, ettersom dette er en veloppdragen dame som ikke vil ha på seg at hun var nysgjerrig nok til å kikke i skapene. I stedet tenkte hun vel igjennom hva dette kunne være, og kom til at dette måtte være en BUTTPLUGG!!! Naturlig nok ga det henne en del ubehagelige bilder i tankene når hun tenkte på hva jeg brukte denne til, men ikke verre enn at vi fortsatt omgikkes. Dessuten var hun helt taus overfor andre om sin oppdagelse. En god egenskap som gjør at jeg kan fortelle denne historien uten at hun skjemmes over sin nysgjerrighet. En svært god egenskap overskygger naturligvis en uskyldig glipp.

Noen uker senere satt vi imidlertid sammen, og jeg var i det lune at jeg forbannet nesehårtrimmeren. Da gikk det opp for henne hva hun hadde sett, og bare brøt sammen og ropte ut; NESEHÅRTRIMMER!!! Jeg har gått rundt og trodd det var en BUTTPLUGG!!!


Så tilbake til saken: Jeg skal neste gang jeg må stelle meg litt ekstra, prøve brasiliansk voks. Ihvertfall i nesen... Da skal jeg også prøve å få filmet seansen, Et par stykker har ymtet om at jeg må få innslag av videoblogg, og dette må være en fin anledning. 

Så jeg håper virkelig dette nye tilbudet overlever hos oss trauste fjellbygdboere. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar