søndag 7. juni 2015

Grønne luer som ikke virker

Jeg har tidligere på denne bloggen drøftet dette med hva det egentlig er som tiltrekker damer. Og jeg har lest det andre har skrevet om emnet uten å bli særlig klokere. Fortsatt er det slik at de to karene med best drag på damene av de jeg kjenner, er en homse og en ustelt, ubehøvlet og direkte stygg kar som ikke eier nåla i veggen.

Selv er jeg mislykket i dette spillet. Et av de spørsmålene som dukker opp når alderen øker, er hvorvidt damene faktisk er åpne for tilnærmelser. Som mann på grensen til å være dannet, vil man jo ikke bryte det sjette bud. Og i samme slengen hvordan jeg selv skal tilkjennegi at jeg kan være interessert.

Derfor grep jeg begjærlig sjansen da turistforeningen lanserte sine luekoder. Grønn lue skulle vise at luebæreren var åpen for tilnærmelser. Rød lue viste at du var opptatt og gul at du var villig til å bryte det sjette bud.
Alle disse luene ble brukt i forrige uke.

Jeg har i overkant mange luer. På tur har jeg nesten alltid med minst fire, ei tynn til å gå med, ei tykkere å gå med om det blir kaldere, ei vindtett om det blåser opp og ei skikkelig tykk lue som brukes når jeg har pause. Sommerstid har jeg også en caps og en sydvest med meg. Men før turistforeningen kom med sine luekoder hadde jeg ingen som var grønn. Derfor anskaffet jeg meg to grønne luer, ei tynn det attpåtil sto Oppdal på, og ei tykkere fra Norrøna.
Valgets kval. Den røde lua er ubrukt. Den har jeg med i tilfelle de grønne skulle gi suksess.

Hver mandag ved mottak av elever har jeg brukt grønn lue i håp om at en medfølgende lærer eller mor skulle ta et hint eller kanskje til og med selv gå i grønn lue. Også tirsdag har luene vært brukt, men på onsdag har jeg skuffet tatt andre luer i bruk. For ikke en eneste gang har det vært respons, og aldri har noen dukket opp i annet enn røde, svarte, grå, rosa eller hvilken som helst annen farge enn grønn.

På tur i befolkede områder på fritiden har jeg også labbet rundt i grønn lue. Til og med i skiheisen har jeg trosset råd om bruk av hjem og kjørt i grønn lue. Jeg har stått i heiskø og speidet etter noen av det motsatte kjønn i grønn lue. Det nærmeste jeg har kommet var da jeg så en altfor ung dame, det vil si i tjueårsalderen, som hadde grønn hjelm fra Sweet. Da siktet jeg meg inn slik at jeg kom på T-kroken sammen med den unge damen. Forsiktig ymtet jeg frampå ved å si at det var en veldig fin hjelm hun hadde. Svaret jeg fikk var at hun hadde lånt den av broren sin... Kanskje en høflig måte å avvise en gammel gris på...

Etter halvannet års bruk, har jeg derfor slått fast at luetrikset ikke virker for meg. For å slippe å møte nederlaget hver gang jeg ser luesamlinga, har jeg derfor lagt ut de grønne luene på Finn.no.

Tross alt kan det hende trikset virker for noen andre.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Hva med å være ditt vennlige selv, og kanskje heller bare innlede en liten replikkveksling med tema været, turløypa, opplevelser på tur eller kanskje fisking? Eller noe sånt? Ellers er det kanskje ikke så lett å få frem budskapet om at man er på sjekker'n sånn i plenum, men jeg har hørt at på fjellhyttene i høstferien - under/etter middag med godt tilbehør - DA er det som å fiske i et oppdrettsanlegg. Prøvd den?

    SvarSlett