tirsdag 29. mars 2016

Hvorfor er dere så mistenksomme og redde på Dombås?

VH 40297
Liten, grå Lexus som ikke hører til her. Kjører rundt og rekognoserer. Observert både utenfor skolen og barnehagen. Også sett i industriområdet.
Pass på !!!

Omtrent denne meldingen ville blitt publisert på Facebook om jeg ikke hadde vært kjent for mange på Dombås. Fulgt av kommentarer om at dette er en tyv, en pedofil, en banditt. Og det hadde haglet med likes og delinger.

Mine Facebook-venner som bor på små steder, bor på Oppdal, Dombås, i Lakselv og Skaun. Det er de stedene hvor jeg har et såpass antall FB-venner at jeg kan sammenligne.

Og dere på Dombås utmerker dere med å spre beskyldninger rettet mot lett identifiserbare kjøretøyer.  

Såvidt jeg vet, har dere et helt utmerket politi- og lensmannskontor der. Det er faktisk dem som skal varsles om det er mistanke om klanderverdige forhold. Ikke spre mistanke på sosiale medier.
I en sånn satt jeg. Med legitim last bak

For en stund tilbake passerte jeg Dombås i en 3-seters varebil sammen med to andre karer. Jeg visste da at jeg var utsatt for disse lokale varslerne. Og passerte uten å stoppe.

Neste gang skal jeg sette meg i midten, dra på meg en caps slik at jeg ikke er umiddelbart gjenkjennelig, og kjøre en runde i tettbebyggelsen. Det er faktisk fullt tillatt. Og ingenting å være redd for.

Men blir bilen, med reg.nr og det hele, spredd på sosiale medier som suspekt, da anmelder jeg det.

Og finner dere min opptreden suspekt, anmeld meg til politiet.

Ferdig snakka!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar