mandag 1. juli 2013

Samantha Fox, jeg er klar!

Da har jeg igjen sjekket litt på Googles utmerkede verktøy for å analysere trafikk på nettsteder, og det mest interessante for meg er hvordan folk snubler til å lese denne bloggen. Søkeordene som i dag var topp, var disse:


Som det går frem av denne oversikten er  det mest googling etter Samantha Fox, den nesten glemte damen som bare 16 år gammel lot seg avbilde i bar overkropp på side 3 i avisen Sun. Hun kunne i tillegg synge, og når hun sang , Baby, I want to touch your body var ingen testosteronsprengt, heterofil tenårsgutt uberørt. Selv var jeg allerede den gangen for gammel til å reagere voldsomt, dette var midt på 80-tallet, men jeg registrerte fenomenet. Hun fikk en ca 10 år lang karriere som kulminerte med at hun i 1996 lot seg avbilde i det nesten stuerene bladet Playboy. Siden har vi ikke hørt så mye til henne, men ut fra oversikten over søkeord som har resultert i treff på bloggen, er hun nesten sju ganger mer populær enn Henrik Ibsen.


For å ikke støte mine lesere legger jeg her ut et bilde der hun ikke stiller i bar overkropp, men dere som ikke kjenner til damen fra tidligere får likevel et inntrykk av hvem hub var, og hva hun sto for. Selv vet jeg det godt fra før, men jeg skal innrømme at hun ikke er den jeg tenker på hver dag.

Før nå. For kan det ikke være slik at hun selv sitter å søker på nettet etter nytt om seg selv? Som kjendis på det nivået hun var, er det nok tungt å gå i glemmeboken. Og så har hun via et søk på seg selv kommet inn på innlegget jeg for en tid tilbake hadde om damer. Der fikk hun også se bilde av en kjekk, riktignok i overkant alvorlig, mann i passende alder.(Jeg er ni år eldre enn Samantha, og med min manglende kjendisstatus er det ungt nok. Hadde jeg vært kjent for det alminnelige publikum, ville tredve år yngre vært mer passende.) Og denne mannen vil hun se mer til, og søker igjen. Og igjen. For det er nok naturlig for en glemt kjendis å søke på seg selv istedet for å bokmerke siden min. Selv ville jeg blitt utrolig smigret om jeg ved å google meg selv kom på siden til en vakker kvinne.

Men dette er nok bare ønsketenkning. Mange husker henne sikkert fra gamle dager, og at så lite omtalt som damen nå er, er det ikke rart om bloggen min dukker opp.

Så foreløbig er jeg fornøyd med å kunne flere sitater av Henrik Ibsen enn av Samantha Fox. Det gir et mer dannet inntrykk. Men likevel Samantha:

JEG ER KLAR!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar