torsdag 30. oktober 2014

En sjelden gang blir jeg forbannet på kvinnfolk

Og når jeg blir forbannet karakteriserer jeg alle kvinnfolk som kjerringer. Sytkjerringer for å være mer presis. Sutrefeministiske kjerringer som ikke aner hva likestilling handler om. Som ikke evner å se annen urett enn den som rammer akkurat dem selv. Og da er det mannen og mannens hersketeknikker det skyldes på.

Kan ikke se problemet med at damer bruker slikt undertøy.

Som for eksempel når Lars Monsen i samarbeid med Aclima utvikler en serie undertøy i ull. Da er det straks kjerringer på pletten som krever en serie undertøy spesielt beregnet på damer. Som om Kari Traa lanserte egen serie for menn? Det gjorde hun ikke, og ikke har jeg registrert at en eneste mann har ytret seg om det.

Kari Traa selv kler under tvil sitt eget undertøy, men vi menn vil helst klippe det av.

Det eneste jeg har å klage på i forhold til undertøyet fra Kari Traa, er at endel damer ikke forstår at det er undertøy. Joda, de har flott mønster og fine farger, men det betyr ikke at det må vises frem til alle og enhver. Det er for de fleste av mine kvinnelige venner, slik at jeg aldri får/slipper å se den fineste g-strengen de har. Og det er både jeg og damene glade for.
-Jamen,  Kari Traa sitt undertøy dekker jo alt, sier de kanskje de som går med det. Og det er helt korrekt, men samtidig er det mer avslørende enn den minste string-truse. Jeg har mange flotte damer, faktisk utrolig flotte damer, som venner. Men jeg kommer ikke på noen som kler undertøy fra Kari Traa som eneste plagg.
Dette mine damer, er undertøy

Hvis jeg ønsker meg undertøy fra Kari Traa, så skaffer jeg meg det. Det trenger ikke å være spesialprodusert eller designet for menn. Jeg har mange benklær uten gylf, det går helt fint. Da bør vel damer kunne bruke med gylf også? Uten å klage? De fleste damer jeg kjenner har bukser med gylf, selv om jeg også har sett bukser med åpning i siden eller til og med bak. Så dere damer kan trygt bruke undertøy fra Monsen/Aclima i stødige farger for menn.

I tillegg sutrer fundamentalistene i sauenæringen over at en som er kritisk til næringen slik den drives i Norge i dag, utvikler undertøy i ull. Som om ulla fra den vanligste sauerasen i Norge er brukbar til undertøy. Det er den ikke. Til det er den for grov, og er vel heller ikke primærproduktet til næringen her til lands. Men som grunnlag for sure kommentarer er det sikkert utmerket. Det rare var at også disse kommentarene kom fra damer.

Jeg anbefaler ullundertøy, men ikke som ytterplagg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar