onsdag 16. oktober 2013

Jeg er jo ikke sånn!

Hver dag jeg ikke skriver noe innlegg her, er det ett innlegg som topper lista over visninger. Og skjer det ikke noe spesielt mens jeg skriver dette, vil det i løpet av tiden jeg bruker på å skrive bli mitt mest leste innlegg. Foran mitt nidskrift om Senterpartiet, foran min beretning om forskjellen på levekår i Europa og foran min nesten humoristiske beskrivelse av hvordan jeg endelig mestret handlekøen. Innlegget det er snakk om er dette. Innlegget omhandler aktiviteten på sosiale medier. Men regner med det ikke er det folk leter etter når de kommer dit etter bruk av diverse søkeord. Derfor ser jeg at bruken av metaforer kan gi utilsiktede virkninger.
Slik ser leserstatestikken ut en ettermiddag uten nytt innlegg.
Slik ser topplista ut før jeg skriver dette innlegget
Det er på sin plass å poengtere at jeg ikke mistenker mine lokale lesere, eller for den del mine norske lesere for stadig å google Hore. Det er folk over hele verden som er ivrig på dette.

Topp ti over land. Men Norge står altså ikke for halvparten engang.


Men tilbake til overskriften. Jeg ønsker ikke å fremstå verken som kjøper eller selger i den sammenhengen som de fleste kommer på innlegget. 

Jeg er faktisk unik i den forstand at jeg er mann og ikke får tilbud. Selv den gangen hovedstaden var oversvømt av damer fra Nigeria som bød seg frem. Jeg gikk uforstyrret. Andre karer fikk tilbud selv når de gikk sammen med kona. Men aldri jeg. Til en venns store frustrasjon. For han fikk masse tilbud, og følte seg naturlig nok en smule brydd av å ferdes i visse områder av Oslo.

En gang testet vi det ut etter å ha vært på Smuget. Det sto mange på veien opp til Stortingsgaten, og jeg skulle da gå 20 m foran min kamerat. Jeg gikk som ventet uforstyrret forbi damene, men jeg hørte bak meg at han fikk tilbud fra alle.

Det er mange teorier om hvorfor. Selv hevder jeg som regel at det er tydelig for enhver at jeg ikke er noen horekunde. Særlig er dette populært når jeg hevder det i sosiale settinger der fortørnede damer forteller om at mannen får tilbud når de går sammen på Karl Johan.


En annen mulighet er kanskje mer sannsynlig. Nemlig at jeg ser såpass armodslig ut at jeg ikke har råd. Eller at jeg ser så gnien ut at jeg ikke vil bruke penger på slikt. Men til og med Birger får jo tilbud!

Den mest usannsynlige som min venn kom med i et desperat forsøk på å godtgjøre at han ikke ser mer ut som horekunde enn meg, var da han hevdet at de prostituerte var skeptisk til folk som går i Converse. Er det sånn damer, så må dere bare sørge for at mannen din går i Converse når han er i Oslo. Da slipper dere at han får tilbud han kanskje ikke klarer å stå i mot.


Nok et godt argument for å bruke verdens mest anvendelige sko! Men nå er jeg vel nesten nødt til å bruke Converse neste gang jeg er i Oslo.

For hvis ikke tror nok folk at jeg er ute for å prøve å få tilbud!

Slik ser forøvrig topplista ut når jeg nå har skrevet ferdig dette innlegget!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar